MTA Genel Müdürlüğü

E-BİLGİ


CİMER  


CİMER ONLINE BAŞVURU FORMU


Cumhurbaşkanlığına istek ve şikayetlerinizi bildirin.

Cimer'i Arıyorum Yasal Hakkımı Kullanıyorum!

CİMER Uygulamalarının Çalışma Şekli Nedir?

CİMER uygulaması kapsamında Kaymakamlık, Valilik ve Bakanlıkların tümünde “Halkla İlişkiler Müracaat Büroları” kurulmuştur.Ancak “Alo 150” hattını cevaplamak üzere sadece Valiliklerimizde çağrı merkezleri bulunmaktadır.Kaymakamlık ve Bakanlıklar’a “Alo 150” hattı üzerinden ulaşılamaz.

“Alo 150” numarası herhangi bir ilimizden arandığında o ilin Valiliği'ndeki halkla ilişkiler görevlisi telefonu açar. Önündeki bilgisayarda Cumhurbaşkanlığı web sayfasından telefonla arayan vatandaşın kişisel bilgilerini ve müracaatının konusu ve detaylarını kaydeder. Daha sonra kayıt altına alınan bu müracaat Valilik’ teki yetkili tarafından Kaymakamlık, İl Müdürlüğü veya Bölge Müdürlüğü’ne sistem üzerinden gönderilir. Gönderilen müracaat Kaymakamlık, İl Müdürlüğü veya Bölge Müdürlüğü tarafından sonuçlandırılır ve müracaat sahibine cevap verilir. “Alo 150” numarasına yapılan müracaat herhangi bir Bakanlığı veya Cumhurbaşkanlığı ilgilendiriyor ise yine Valilik halkla ilişkiler görevlileri aracılığı ile Cumhurbaşkanlığı web sayfası kullanılarak sistem üzerinden Cumhurbaşkanlığına gönderilir. Buradaki değerlendirme sonrasında müracaat Bakanlık Yetkilisi tarafından Bakanlığın ilgili birimine yine sistem üzerinden gönderilir ve müracaat ilgili birim aracılığıyla cevaplandırılır, vatandaşada cevap verilir. Verilen cevaba ilişkin detaylar sisteme kaydedilir.

Bu sayede yerel düzeyde çözülebilecek müracaatlar Bakanlık ve Cumhurbaşkanlığına gelmeden cevaplandırılır.Böylece zaman ve paradan tasarruf edilmiş olur.

CİMER uygulaması bir yazılım ile web üzerinden yapıldığı için yurdumuzun en ücra köşesinden yapılan müracaat ve bu müracaata ilişkin yapılan işlemler Cumhurbaşkanlığı’ tan koordine ve takip edilebilmektedir.

CİMER sistemde Valilik ve Valilik kapsamındaki Kaymakamlık, İl Müdürlüğü ve Bölge Müdürlükleri ile Bakanlıklar’ ın Merkez Teşkilatı, Genel Müdürlük, Müstakil Daire Başkanlığı ve yine Bakanlıklar’ ın bağlı, ilgili ve ilişkili kamu kurum ve kuruluşlarına kullanıcı adı ve sisteme giriş şifresi tahsis edilmiştir. Tüm kullanıcılar her gün kullanıcı adı ve şifresi ile CİMER programına girer ve o gün kendisine gelen müracaatları cevaplandırır.

CİMER uygulamasında Valilikler , İl kapsamındaki Kaymakamlıklar'ın, İl Müdürlükleri'nin ve Bölge Müdürlükleri'nin koordinasyon ve takibinden sorumludur. Yine Bakanlıklar'da merkez, bağlı, ilgili ve ilişkili kuruluşlarına CİMER aracılığı ile gönderilen müracaatların takip ve koordinasyonundan sorumludur.

Her ay Valilik ve Bakanlıklara yapılan müracaatların sayılan, konularının ne olduğu, müracaatların ne kadarının olumlu, ne kadarının olumsuz cevaplandığı ve müracaatların cevaplandırılma süresi sistem tarafından rapor haline getirilir.Bu rapor her ay Sn. Cumhurbaşkanı, tüm Bakanlıklar ile Valiliklerimiz'e (Valiliklere ilişkin rapor İçişleri Bakanlığı’na) gönderilir.

CİMER’ e Yapılacak Müracaatların Kapsamı Nedir?

Bilgi Edinme Hakkı Kanunu, Dilekçe Hakkının Kullanılması Hakkındaki Kanun, Kamu Görevlileri Etik Kurulu’na yapılacak müracaatlar ile İnsan Hakları İhlallerine ilişkin müracaatlar CİMER’ e yapılabilir.

Bilgi Edinme Hakkı Kanunu Kapsamındaki her türlü bilgi CİMER aracılığı ile talep edilebilir. Ancak bilgi edinme talebinin yazılı yapılması zorunluluğu bulunduğundan “Alo 150” hattı üzerinden sözlü bilgi talebinde bulunulmaz. Kaymakamlık, Valilik ve Bakanlıklar’ ın Halkla İlişkiler Müracaat Bürosu’na şahsen gelinerek bilgi edinme talebinde bulunulabileceği gibi, Cumhurbaşkanlığı web sayfası üzerinden de bilgi edinme talebinde bulunulabilir.

Dilekçe hakkının kullanılması Kanun kapsamındaki her türlü istek, şikayet ihbar, görüş ve öneri CİMER üzerinden tüm iletişim seçenekleri kullanılarak yapılabilir. CİMER’ e dilekçe hakkının kullanılması hakkındaki Kanun kapsamında yapılacak ihbar veya şikayet müracaatlarında, müracaat sahibinin kişisel bilgilerini bildirme zorunluluğu yoktur.Ancak müracaat sahibinin kişisel bilgilerini vermeme durumunda kendisine müracaatına ilişkin bilgi verilemez. Bu durumda müracaat sahibi sistem tarafından kendisine verilen numarayı bildirerek “Alo 150” hattından veya www.basbakanlik.gov.tr adresinden müracaatının durumunu öğrenebilir.

Kamu Görevlileri Etik Kurulu'na yapılacak müracaatlar CİMER aracılığı ile yapılabilir. En az Genel Müdür veya eşiti seviyedeki Kamu Görevlilerinin etik davranış ilkelerine aykırı uygulamaları hakkındaki müracaatlar sistem üzerinden Kamu Görevlileri Etik Kurulu'na gönderilir. Kurul tarafından müracaata ilişkin yapılan işlem sisteme kaydedilerek müracaat sahibine bilgi verilir. Diğer Kamu Görevlilerinin (Genel Müdür seviyesi altındaki unvanlar) etik davranış ilkelerine aykırı uygulamaları hakkındaki müracaatlar, ilgili kurumun yetkili Disiplin Kurulu'nca incelenmek üzere sistem üzerinden ilgili kurumlara gönderilir. Burada yapılacak işlemler sisteme kaydedilir ve müracaat sahibine bilgi verilir.

İletişim Bilgileri

  • Adres: Üniversiteler Mahallesi Dumlupınar Bulvarı No:139 06800 Çankaya/ANKARA
  • Telefon: (0312) 201 10 00 Pbx
  • Faks      : (0312) 287 91 88
  • E-posta: mta@mta.gov.tr

              

Arama

Her Hakkı Saklıdır © MTA 2018
Anasayfa - Webmaster    Ziyaretçi Sayımız : 5.241.385

Bilimsel Dokümantasyon ve Tanıtma Dairesi